Vem har tid att gå i sina egna tankar

Vem har i dag tid att gå i sina egna tankar.

/>Några andra som hade tid att gå i sina egna tankar var Viktor Rydbergs Tomten som i midvinternatten tittade upp mot månens skiva .Han grubblade över en underlig gåta.Barnen som sova där inne, en ny generation han plägade kort.
Alla sova i enslig gård djupt under midnattstimma,då endast tomten är vaken.

Sten Selander hade tid med sina egna tankar,när han kom hem till sin port och förstod att det var något fult han gjort.
Vi spelte kula vid torget en dag ,en folkskolegrabb och jag,han hade väl femti och jag hade fem.
Vi spelte, och han förlorade dem. Han snorade till och gav mig en blick, när jag visslade överlägset och gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0