En dag på jobbet

Vi har på nytt en peiod med regn under nattetid, Blixtar och dunder , jag låg vaken länge och lyssnade , hörde plåtar rivas bort från några tak,så slutade air- conditionering att arbeta,det blir fort varmt i rummet . Ingen el ? Nästa morgon ger jag mig iväg på min dagligrunda vilket känns bra jag måste starta tidigt , solen är obarmhärtlig på morgonen. De rurister som har vaknat tycks inte fara illa , de ligger på sina vilstolar,förmodligen har de även lite frukost i magen, deras motionsrunda är inte längre än 50 meter till beachen.Lite vind vid havet gör att det går att jogga en liten bit där det finns skugga under palmerna och de stora mangoträden .
 Jag är nu åter hemma och möts på gården av Ibo Wayan , hon påminner mig om att  jag har en inbjudan till kvällen . Kl 19 00 samlas några vänner med hennes familj . Inför stundande Galungan bjuder hon alla att ta del av den mat som till stor del består av " Babi Goliing" Spädgris står på menyn.
 Jag har nyss avslutat gemenskapen med mina vänner,är nu åter inne hos mig. Det stod en flaska vodka i min kyl,  så jag rundade av med en liten pärla innan jag satte mig att skriva. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0