Wedding en dag vid havet

Jag kan minnas en gammal schlager från femtiotalet i sverige.Jag kan i dag bara minnas några få rader ur denna schlager.Jag tror att texten började med att
.Det var på Capri vi mötte varandra,det var på EPA vi köpte vår ring ,det var på Bali vi gjorde det andra.
 
Outgrundliga äro herrens vägar,Den här brudens vägar till Bali känner inte jag.Men ändå vill jag fantisera om hur det kunde vara.

 Vid en flickas fönster stod en gosse trenne långa kvällar på varandra, klappade och bad att dock bli insläppt. Första kvällen fick han hot och bannor,andra kvällen fick han ord och böner, Tredje kvällen fick han fönstret öppnat.  Och nu står hon där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0